Shana vs Zara εν μέσω ύφεσης στην Ελλάδα...


Της Δ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ


«Ποιότητα στις χαμηλότερες τιμές της αγοράς, που ξεκινάνε από 1,99 ευρώ και δεν ξεπερνούν τα 8 ευρώ κατά μέσο όρο». Σλόγκαν που αναμφίβολα αιχμαλωτίζει όσους καταναλωτές το συναντούν στις βιτρίνες του καταστήματος γυναικείας ένδυσης και αξεσουάρ Shana. Πρόκειται για τη νεότερη είσοδο πολυεθνικού retailer στη χώρα, η οποία ήδη λειτουργεί ένα κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Athens Metro Mall και ένα στην Ερμού.


Η επιλογή της ελληνικής αγοράς από την Shana κάθε άλλο παρά τυχαία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Η πολυεθνική έκρινε ότι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του φθηνού concept που λανσάρει ανταποκρίνονται και ταυτίζονται με τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά. Οι οποίες, όσον αφορά την ένδυση, δίνουν προβάδισμα στην οικονομική μόδα.


Ωστόσο, η εδραίωση ενός ακόμη πολυεθνικού σήματος στην ελληνική αγορά δεν είναι πλέον εύκολη υπόθεση, για δύο βασικούς λόγους. Όπως λένε παράγοντες της αγοράς, ο ανταγωνισμός στην οικονομική μόδα και λόγω της υποτονικής καταναλωτικής ζήτησης είναι πιο σκληρός από ποτέ.


Δύσκολα, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, θα αφήσει ο όμιλος Ζara να του πάρουν τα πρωτεία που κατέχει στην Ελλάδα, με ένα δίκτυο πωλήσεων με 164 καταστήματα.


Την ίδια στιγμή, διατήρηση των κεκτημένων έχει θέσει και η σουηδική δύναμη Η&Μ, που σήμερα ελέγχει 23 σημεία πώλησης. Και μπορεί, όπως τονίζουν παράγοντες, το επενδυτικό πλάνο των πολυεθνικών κολοσσών για νέα σημεία πώλησης να έχει μειωθεί δραματικά. Όμως διατηρούν, παρά την κρίση, την κεφαλαιακή επάρκεια να υποστηρίζουν μια ελκυστική τιμολογιακή πολιτική, αυξάνοντας το καταναλωτικό τους κοινό.


Ο δεύτερος λόγος που δυσκολεύει την επιτυχή διείσδυση ενός ακόμη σήματος ένδυσης στην ελληνική αγορά αφορά το μέγεθος της τελευταίας, που έχει συρρικνωθεί δραματικά. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με καλά επιβεβαιωμένες πληροφορίες, από τα 7 δισ. ευρώ που ήταν το μέγεθος της αγοράς το 2007, φέτος μόλις και μετά βίας θα κυμανθεί μεταξύ 3-3,5 δισ. ευρώ.


Σημειώνεται ότι το 2007 η οικονομική μόδα αντιπροσώπευε έναν τζίρο της τάξεως των 4 δισ. ευρώ περίπου, ενώ φέτος εκτιμάται ότι δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.


Ποια είναι η Shana


Η ισπανική εταιρεία Shana ιδρύθηκε το 2010 από την Comdipunt (έτος ίδρυσης 1996), μεγάλο προμηθευτή εταιρειών ένδυσης παγκοσμίως, και πρώην προμηθευτή του πρώτου παίκτη του κλάδου διεθνώς, του ομίλου Inditex (Ζara, Bershka, Stradivarius, κ.λπ.).


Τη δεδομένη χρονική περίοδο το ταχύτερα αναπτυσσόμενο fashion concept στην Ισπανία, με περισσότερα από 150 καταστήματα σε ένα χρόνο και με ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης παγκοσμίως, για διπλασιασμό μεγέθους σε ετήσια βάση, που θα την καταστήσει ένα παγκοσμίως αναγνωρίσιμο σήμα. Τα τρία πρώτα συμβόλαια ανάπτυξης έχουν ήδη υπογραφεί για τη Μέση Ανατολή, το Μεξικό και τη Ρωσία, ενώ πραγματοποιούνται ήδη συζητήσεις με Ασία, Αμερική και Ευρώπη.


Η Alimar S.A., του ίδιου ομίλου με την TalimaVentureInc, στην οποία ανήκει το Athens Metro Mall, είναι αποκλειστικός διανομέας του brand Shana στην ελληνική αγορά και σχεδιάζει μέσα στο 2012 την επέκταση της αλυσίδας σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Το πλάνο επέκτασης μιλά για 35 καταστήματα. Υπενθυμίζεται ότι η Talima Venture Inc εξαγόρασε το 2010 και την αλυσίδα οικιακών ειδών Διάφανο.


ΤalimaVenture


Ο όμιλος ΤalimaVentureανήκει στην οικογένεια Κωνσταντίνου, η οποία προέρχεται από τη Μικρά Ασία και εγκαταστάθηκε στη Βενεζουέλα στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Δραστηριοποιείται στο χώρο του real estate από το 1950. Στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει το Athens Metro Mall.


Μια επένδυση της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ. Εκτός από τον τομέα της διαχείρισης ακίνητης περιουσίας, ο όμιλος αναπτύσσει δράση και σε αμιγώς εμπορικές δραστηριότητες (λιανεμπόριο).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου